کد ووچر پرفکت مانی چیست

کد ووچر پرفکت مانی چیست

کد ووچر پرفکت مانی چیست

کد ووچر پرفکت مانی چیست

  • ۰
  • ۰

نقد کردن در آمد ارزی

نقد کردن در آمد ارزی در ایران میتواند چالش انگیز باشد.امروزه با داشتن درامد ارزی میتوانید به سود زیاد برسید درصورتی که درامد ارزی دارید و قصد نقد کردم درامد ارزی خود دارید میتوانید این امر را به کافه ارز بگذارید کارشناسان کافه ارز  برای شما در کمترین زمان ممکن وبه صورت انی نقد درامد را انجام میدهند.

اگر شرکت شما دارای یک شرکت تابعه یا وابسته خارجی باشد، در مقطعی با معاملات ارزی و تعدیل ترجمه مواجه خواهید شد. آیا می دانید هر کدام چه چیزی را نشان می دهند و روی کدام صورت های مالی تأثیر می گذارند؟ آیا متوجه هستید که تعدیل ارز خارجی چگونه باید در صورت جریان نقدی گزارش شود؟

معاملات ارز خارجی و تعدیل ترجمه می تواند گیج کننده باشد. حصول اطمینان از اینکه آنها را به درستی در صورت های مالی تلفیقی خود گزارش می دهید، یک گام مهم است - به این معنی که درک کنید هر کدام از آنها چه چیزی را نشان می دهد، چگونه محاسبه می شود و هر یک از این صورت ها چه تاثیری دارد. ما شما را از طریق یک مثال در زیر معرفی می کنیم.

نقد کردن درامد ارزی

تعدیل ترجمه ارز خارجی چیست؟
فرض کنید شرکت شما یک شرکت تابعه کانادایی دارد و نتایج مالی خود را به دلار کانادا به شرکت مادر گزارش می دهد. شرکت مادر همچنین محصولات را مستقیماً به کشورهای اروپایی می فروشد و این معاملات به یورو انجام می شود. در پایان هر دوره گزارش، وظیفه شما این است که داده های مالی شرکت را ادغام کنید. از آنجایی که شرکت مادر در ایالات متحده است، واحد پول عملکردی شرکت مادر، ارز اصلی که یک واحد تجاری با آن تجارت خود را انجام می دهد، دلار آمریکا است. علاوه بر این، شما همچنین تعیین کرده اید که ارز گزارشگری، واحد پولی که صورت های مالی تلفیقی با آن گزارش می شود، دلار آمریکا است.

واحد پول کارکردی شرکت تابعه کانادا دلار CAN است، اما از آنجایی که واحد پول گزارش‌دهی دلار آمریکا است، باید صورت‌های مالی کانادا را تا پایان دوره گزارش به دلار آمریکا تبدیل کنید. این به عنوان تعدیل ترجمه نامیده می شود و در صورت سود و زیان جامع با اثر تجمعی گزارش شده در حقوق صاحبان سهام به عنوان سایر درآمدهای جامع گزارش می شود. تعدیل ترجمه هیچ تاثیری بر درآمد خالص ندارد.

تعدیل معاملات ارز خارجی چیست؟
همچنین باید هر گونه تراکنشی را که در حال حاضر در ترازنامه به دلار آمریکا ثبت کرده اید در پایان دوره گزارش که به ارز خارجی تسویه می شود، در نظر بگیرید.

در مثال بالا، ما حساب های دریافتنی در پایان دوره گزارش داریم که به یورو تسویه خواهد شد. بنابراین، شما باید دو کار را انجام دهید:

حساب های دریافتنی جاری را که به یورو تسویه می شود، شناسایی کنید و
مبلغ تسویه را بر حسب یورو تعیین کنید و آن را با توجه به نرخ مبادله تاریخ ترازنامه، مجدداً به دلار آمریکا اندازه گیری کنید.
هنگامی که مبلغ تجدید اندازه گیری شده پایان سال را تعیین کردید، باید دفتر حساب های دریافتنی را با هر تفاوتی که در صورت سود و زیان جریان دارد، که معمولاً در سایر درآمدها/(زیان) محاسبه می شود، با آن مبلغ تنظیم کنید. به این تعدیل تراکنش می گویند. با اندازه گیری مجدد هر تراکنش، تفاوت، سود یا زیان به عنوان تعدیل تراکنش ارز خارجی از طریق صورت سود و زیان جریان می یابد. سود خالص در نتیجه اندازه گیری مجدد تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا بر جریان های نقدی آتی شرکت تأثیر می گذارد.

معاملات ارز خارجی و تعدیل‌های ترجمه چگونه بر صورت نقد کردن در آمد ارزی تأثیر می‌گذارند؟
تاکنون در سناریوی ما، ترازنامه و صورت سود و زیان برای هرگونه اندازه‌گیری مجدد تراکنش‌ها تعدیل شده است تا در پایان سال به ارزی غیر از ارز عملکردی تسویه شود. ارزش حقوق صاحبان سهام و صورت سود و زیان جامع دیگر در نتیجه تبدیل صورت‌ها از دلار CAN به دلار آمریکا تحت تأثیر قرار گرفته است. بنابراین آخرین بیانیه ای که باید در نظر بگیریم صورت جریان وجوه نقد است.

برای تهیه صورت جریان وجوه نقد به درستی، باید صورت‌های جریان نقدی جداگانه را برای هر واحد تجاری به واحد پول عملیاتی خود تهیه کنید، آن‌ها را به ارز گزارشگری تبدیل کنید (با استفاده از نرخ‌های مبادله مناسب) و آنها را تجمیع کنید. در مثال ما، صورت جریان نقدی شرکت اصلی به دلار آمریکا و صورت جریان نقدی شرکت تابعه کانادایی به دلار CAN است. هنگامی که صورت جریان نقدی شرکت تابعه کانادایی به دلار CAN تهیه شد، باید آن را به دلار آمریکا، ارز گزارشگری، تبدیل کنید. پس از تبدیل صورت‌حساب، تفاوت بین نرخ‌های مبادله مورد استفاده برای تبدیل و در پایان دوره در وجه نقد ارائه شده/(استفاده شده در) مبلغ مورد نیاز برای تعادل صورت‌حساب خواهد بود. این مبلغ در صورت جریان وجوه نقد تلفیقی به عنوان «اثر نرخ ارز بر وجه نقد و معادل نقدی» ارائه می شود. این تمایل وجود دارد که این مبلغ برابر با مبلغ ترجمه سال جاری ارائه شده در درآمد جامع انباشته باشد - اما این نادرست است! در صورت توافق این دو مقدار، صورت جریان وجوه نقد صحیح نیست. اگرچه برای تهیه صحیح صورت جریان وجوه نقد زمان بیشتری می طلبد، این صورت اغلب توسط دیگران برای سنجش موقعیت نقدی شرکت تلفیقی استفاده می شود. بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل شود که بیانیه مبالغ مناسب را منعکس می کند.


 

  • ۰۱/۰۵/۲۲
  • sepideh zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی